Kojąca Rebeka i zaangażowani Sleaford Mods. Sprawdźcie najciekawsze muzyczne premiery tygodnia
Muzyka z Polski, Wielkiej Brytanii, a nawet dalekiej Australii. Sprawdźcie najciekawsze premiery płytowe minionego tygodnia.
Rebeka - Post Dreams
„Post Dreams” to trzeci album duetu Iwona Skwarek-Bartosz Szczęsny. Jest sporo ejtisowych gitar, analogowych syntezatorów i electropopu w bardzo piosenkowym wydaniu. Muzyka Rebeki od zawsze kojarzyła mi się z delikatną melancholią (nie tylko ze względu na jeden z ich najpopularniejszych kawałków zatytułowany Melancholia). I na tym polu nic się nie zmienia.
Julia Jacklin - Crushing
„Crushing” to drugi album studyjny Australijki Julii Jacklin, która czaruje głębokim, pięknym głosem. Jej opowieści nie potrzebują skomplikowanej oprawy dźwiękowej - zwykle ogranicza się ona do akompaniamentu akustycznej gitary, pianina i perkusji. Jednak, gdy pojawia się gitara elektryczna i chórki, historie Jacklin brzmią równie dobrze. I przejmująco, bo chyba też taka między innymi miała być ta płyta.
James Yorkston - The Route To The Harmonium
Nowy album szkockiego muzyka to zbiór malownicznych, pobudzających wyobraźnię kawałków. Artysta w swoich kojących, folkowych opowieściach korzysta z wielu starych instrumentów. Magii całemu przedsięwzięciu dodaje fakt, że muzyka została nagrana w małej szkockiej wiosce rybackiej Cellardyke. Yorkston ma tam studio, zlokalizowane w budynku, w którym naprawiano sieci rybackie.
Sleaford Mods - Eton Alive
Jason Williamson i Andrew Fearn znowu krytykują i nabijają się z otaczającego ich świata. A wiadomo, że teraz wyjątkowo mają z czego - sytuacja na Wyspach, społeczne nastroje i oczekiwania to tematy idealne dla kpiarza Williamsona. Jak zwykle jego celnym rozkminom towarzyszą proste, acz zręczne bity Fearna. Warto posłuchać i warto się wsłuchać.