Jeszcze nie odetchnęliśmy po podręczniku do HiT-u, a Czarnek już zapowiada nowy przedmiot
Minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek zaprezentował plany wprowadzenia do szkół nowego przedmiotu: biznes i zarządzanie. Ma on zagwarantować bardziej praktyczne nauczanie przedsiębiorczości w związku z każdą dziedziną życia.
Disney+ w rekordowo niskiej cenie. Subskrypcję możesz wykupić tutaj - tylko do 19.09.
W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie omówiono plany wprowadzenia do szkół przedmiotu "biznes i zarządzanie", który będzie miał za zadanie pomóc uczniom przyswoić te najbardziej praktyczne i przydatne w codziennym życiu elementy przedsiębiorczości.
I to jest, cóż, naprawdę dobra wiadomość. Jeśli kondycja przedmiotu o nazwie podstawy przedsiębiorczości nie zmieniła się od czasów, gdy sam chodziłem do liceum, to w jego ramach wciąż omawiane są zagadnienia w większości nieprzydatne w tak zwanym "dorosłym życiu" przeciętnego człowieka. Bardziej praktyczne podejście do tej sfery byłoby zatem wręcz pożądane.
Czarnek podaje szczegóły nowego przedmiotu szkolnego
Chcemy, żeby na maturze przedmiot z rozszerzenia biznes i zarządzanie miał również wymiar praktyczny, czyli takie zadania rozwiązywane w grupach. Wydaje się, że to będzie nowość na skalę dotąd niespotykaną
- powiedział Przemysław Czarnek.
Minister potwierdził, że przedmiot jest przeznaczony dla szkół ponadpodstawowych; jego zadaniem jest wprowadzenie jak najbardziej praktycznych treści i umiejętności, a także wprowadzenie pracy projektowej i w grupach. Konsultacje dotyczące biznesu i zarządzania trwały wiele miesięcy i zostały określone mianem największych konsultacji społecznych w historii Polski.
Wzięło w nich udział 30 tys. osób - to byli młodzi ludzie ze wszystkich regionów kraju oraz młodzi Polacy, którzy w tej chwili studiują, mieszkają za granicą, bo nam także zależało na tej perspektywie. (...) Bardzo istotnym postulatem było zdecydowane zwiększenie związków pomiędzy systemem kształcenia a potrzebami rynku pracy
- opowiedział pełnomocnik rządu do spraw polityki młodzieżowej, Piotr Mazurek.
Później przedstawiono zarys sposobów kształcenia w tej dziedzienia. Twórcy przedmiotu opowiedzieli o nauce zarządzania własnym gospodarstwem domowym, projektem i przedsiębiorstwem. Nie chcą, by młodzi pozostawali w budynku szkolnym, ale wychodzili na zewnątrz, realizując projekty na rzecz klasy i społeczności lokalnej.
Chcemy, by odsetek osób mających wiedzę na temat podstawowych pojęć dotyczących finansów i biznesu był w Polsce zdecydowanie wyższy, niż średnia światowa
- skwitował Czarnek.
Publikacja zawiera linki afiliacyjne Grupy Spider's Web.