Zalando, KPH i MISBHV przeciw homofobii. Ruszyła kampania „Historie ukryte w ubraniach”
Zalando, Kampania Przeciw Homofobii (KPH) i MISBHV połączyły siły, aby przeciwstawiać się nietolerancji w naszym kraju. Akcja „Historie ukryte w ubraniach” ma pokazać prawdziwe historie osób należących do społeczności LGBTQIA+, które doświadczyły przemocy ze względu na swoją orientację seksualną.
Chociaż podobnych akcji w naszym kraju nie brakuje, każda z nich jest bardzo ważna. Szczególnie w świetle toczącej się od dłuższego czasu, a nasilonej wraz z kampanią prezydencką debaty politycznej na temat społeczności LGBT. Skrótowiec niesłusznie kojarzony jest z ideologią, przez co każdemu, kto nosi w sercu tęczę, tzw. „prawdziwi Polacy” i samozwańczy „obrońcy tradycji” odmawiają prawa do człowieczeństwa. Kończy się to wieloma aktami przemocy, których ofiarami padają osoby o nieheteronormatywnej orientacji seksualnej.
Żeby się przekonać o skali nietolerancji, nie trzeba wierzyć statystykom (według KPH 70 proc. osób LGBTQIA+ było ofiarami przemocy), a wystarczy spojrzeć na zachowanie internautów, kiedy CD Projekt Red zdecydowało się zmienić swoje logo na tęczowe czy gdy Netflix zdecydował się na podobny ruch i napisał o pomijaniu uprzedzeń.
Popularny sklep wysyłkowy Zalando nie zgadza się na taką nietolerancję w naszym kraju.
Wczoraj ruszyła kampania organizowana we współpracy z organizacją pozarządową Kampania Przeciw Homofobii oraz polską marką odzieżową MISBHV. Celem akcji jest pokazanie prawdziwych historii osób należących do społeczności LGBTQIA+, które doświadczyły przemocy ze względu na swoją orientację seksualną.
Kampania o nazwie „Historie ukryte w ubraniach” ma pokazać skalę nietolerancji, z jaką mierzą się członkowie i członkinie społeczności LGBTQIA+ w naszym kraju. Pomysł jest całkiem prosty. Zalando wraz z KPH oraz marką Natalii Maczek i Tomasza Wirskiego MISBHV w ramach akcji stworzyli pięć odzieżowych projektów z ubrań, które zostały zniszczone na skutek przemocy wobec osób nieheteronormatywnych. Wszelkie dziury zostały zakryte i zaszyte, przez co od teraz zamiast symbolizować nienawiść i nietolerancję, mają kojarzyć się z protestem przeciwko homofobii.
W ramach akcji „Historie ukryte w ubraniach” opublikowana zostanie seria filmów w reżyserii Mikołaja Sadowskiego.
Każda z kilkuminutowych produkcji ma przybliżać historie ofiar przemocy i proces odnawiania ich poniszczonych ubrań. Dodatkowo Zalando chce wspomagać finansowo wybrane programy Kampanii Przeciw Homofobii i pomóc samym ofiarom w kontakcie z prawnikami czy psychologami.
*Zdj. główne Zuza Krajewska
Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News