Kariera chłopaków z BTS to pasmo sukcesów. I choć ich nowa płyta, która ma dzisiaj swą premierę, nie posiada zbyt imponującej tracklisty, niecierpliwie wyczekiwały jej całe rzesze fanów.
BTS, siedmioosobowy boysband z Korei Południowej, wciąż dryfuje na niesłabnącej fali popularności k-popu. Zresztą, formacja dawno zostawiła konkurencję w tyle, panując na samym szczycie niemal niepodzielnie. W maju grupa wydała singiel „Butter”, który z marszu trafił na 1. miejsce Billboard Hot 100, gdzie utrzymywał się przez dwa tygodnie z rzędu. Wkrótce ekipa zapowiedziała, że wydadzą go w wersji CD.
To właśnie dziś (9 lipca, w razie wątpliwości) swoją premierę ma krążek, na którym znajdziemy wspomniany kawałek i... jeszcze jeden utwór, „Permission to dance”. Kolejne dwa to instrumentale, wygląda więc na to, że tak naprawdę dzisiejsze wydawnictwo to jedynie dwa numery. Jeśli jednak ktoś uważa, że ta skromna zawartość zniechęci fanów do zakupu, jest w sporym błędzie. Nowa płyta to poniekąd hołd dla fanów (którzy potrafią zakochać się w zespole, hm, bez reszty) i została zaprojektowana tak, by uczcić urodziny ARMY (dzień, w którym fandom BTS otrzymał swoją oficjalną nazwę). Krążek wydany jest w formie atrakcyjnej dla miłośników bandu – poza CD w boksie znajdziemy również zestaw dodatków i gadżetów; wydania preorderowe zawierały też plakaty i zdjęcia.
Poprzedni album, „Map of the Soul: 7”, w przedsprzedaży błyskawicznie doczekał się ponad 4 mln zamówień. Tak, BTS to pierwszy od czasów The Beatles zespół, który w ciągu 12 miesięcy miał aż trzy swoje płyty na szczycie listy sprzedaży Billboardu. Nowe wydawnictwo, mimo skromnej tracklisty, również ma szansę wykręcić imponujące wyniki. Sukces zespół zawdzięcza nie tylko swoim produkcjom, lecz także znakomitej promocji; ekipa jest bardzo aktywna w mediach społecznościowych, a nad jej koncertami, klipami i wizerunkiem pracuje sztab specjalistów.
„Butter” to utwór typowo wakacyjny, ale zespół podejmuje w swoich kawałkach wiele ciekawych tematów ze sfery społecznie progresywnej (dotyczącej przeważnie targetu BTS – nastolatków). Jest więc samotność, depresja, bullying i wyobcowanie.