REKLAMA

Filmy Netfliksa najpierw w kinie, a 45 dni później w serwisie? To świetny pomysł

Włodarze Netfliksa w pocie czoła pracują nad serią reform, która pomoże im odkuć się finansowo i ponownie cieszyć się stałym przyrostem subskrybentów. Według najnowszych doniesień, Ted Sarandos i spółka rozważają wprowadzenie 45-dniowego okna dystrybucji kinowej dla niektórych filmów. To kolejny dowód na to, że Warner i HBO (wreszcie) robią to dobrze.

netflix filmy kino premiera dystrybucja na noże 2
REKLAMA

Netflix szuka kolejnych sposobów, by wrócić do formy. Doniesienia z ostatnich dni sugerują zmiany strategii i priorytetów firmy - teraz serwis "Bloomberg" informuje, że streamingowy gigant rozważa wprowadzenie 45-dniowych okien kinowej dystrybucji dla części swoich filmów. To nowy standard, który znakomicie sprawdza się u konkurencji.

W przeszłości, gdy Netflix wpuszczał do kin jakąś wyprodukowaną przez siebie nowość, miało to miejsce średnio tydzień lub dziesięć dni przed premierą tego tytułu w ofercie serwisu. Teraz szefostwo platformy chciałoby pójść śladami Warnera i HBO Max - nic dziwnego, skoro nowy model dystrybucji okazał się najlepszą strategią, idealną formą symbiozy między kinem a streamingiem, o czym niedawno pisałem.

REKLAMA

Netflix i wyłączność dla kin

Pierwszymi filmami Netfliksa, do których kina miałyby wyłączność przez półtora miesiąca, miałyby być: kontynuacja hitu "Na noże" Riana Johnsona oraz "Bardo, False Chronicle of a Handful of Truths", czyli nowy film zdobywcy Oscara, Alejandro Gonzáleza Iñárritu. Względny sukces box office jednego z tytułów miałby sprawić, że kolejne filmy serwisu będą dystrybuowane w tej formie.

Zwłaszcza "Na noże 2" to doskonały wybór - przypomnijmy, że część pierwsza odniosła olbrzymi sukces artystyczny (zachwyt widzów i krytyków) i finansowy, zarabiając 311 mln dolarów na świecie przy 40 mln budżetu. Za prawa do kontynuacji Netflix zapłacił podobno ponad 400 mln dolarów. Teraz obraz ma szansę zarobić swoje w kinach (zakładamy, że dystrybucja obejmowałaby tym razem również multipleksy, nie tylko mniejsze kina, jak w przypadku "Historii małżeńskiej" i reszty), jednocześnie reklamując późniejszą premierę w VOD. "The Batman" i kilka innych tytułów dało świadectwo opłacalności tego modelu.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-11-28T16:40:06+01:00
Aktualizacja: 2025-11-28T16:13:27+01:00
Aktualizacja: 2025-11-28T15:57:20+01:00
Aktualizacja: 2025-11-28T13:38:39+01:00
Aktualizacja: 2025-11-27T11:34:47+01:00
Aktualizacja: 2025-11-27T09:52:29+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T15:12:47+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T15:08:45+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T14:40:52+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T08:58:59+01:00
Aktualizacja: 2025-11-26T07:20:40+01:00
Aktualizacja: 2025-11-25T19:20:28+01:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA