REKLAMA

Influencerki przestraszyły się sprytnego Wardęgi i zaczęły masowo przepraszać za scamy

Sylwester Wardęga zapowiedział, że wraz ze swoimi fanami będzie sabotował influencerów reklamujących scam. Ostrzeżenie najwyraźniej poskutkowało, bo już kilka instagramerek reklamujących proszek niszczący zęby, przeprosiło i przyznało się do błędu. Wśród nich jest Wersow z Ekipy i Natsu z Team X.

wardega wersow natsu influencerki przeprosiny wataha
REKLAMA

W swoim ostatnim nagraniu Sylwester Wardęga przypomniał wstydliwe produkty, które promowało wielu influencerów, Wciskali widzom pseudorabaty na słuchawki z Chin, które dodatkowo nie docierały do klientów, czy pastę wybielającą zęby, która tak naprawdę niszczy szkliwo. A to tylko wierzchołek scammerskiej góry lodowej na Instagramie.

Wardęga postanowił coś z tym w końcu zrobić. Do tego celu chciał wykorzystać siłę zgromadzonej wokół siebie społeczności – „Watahy” (od nagrania filmiku z 60 tys. członków rozrosła się do 91 tys. użytkowników). Jeżeli jakiś influencer reklamuje szkodliwy lub scammerski produkt i wytknięto mu to, ale nic sobie z tego nie zrobił, to wtedy do akcji miała wkraczać „Wataha” i np. zalewać sponsorowane posty na jego profilu negatywnymi komentarzami.

REKLAMA

W ten sposób Wersow już straciła jedną współpracę – z jej profilu na Instagramie zniknął post sponsorowany z czipsami. Członkini Ekipy podpadła tym, że ściągnęła grafikę sowy z neta i używała jej jako swojego logo. Kiedy zrobiła się z tego afera, przeprosiła, ale nie uregulowała spraw z artystą.

Po ostatnim filmiku Wardęgi wyjaśniła, że przeciąga się to ze względu na... wakacje, ale ponoć jest z nim w stałym kontakcie. Na dowód pokazała screeny wiadomości, a do powstrzymywania się z komentarzem namawiali ją prawnicy.

Pierwsza akcja „Watahy” Wardęgi zakończyła się sukcesem, więc influencerzy przestali chować głowę w piasek.

Kilka influencerek przeprosiło za reklamę proszku do rzekomego wybielania zębów. Było to im wypominane od miesięcy nie tylko przez Wardęgę, ale i Konopskyy'ego, który nagrał o tym filmik w kwietniu. Jednak dopiero teraz, wiedząc, że będą „kąsane”, posypały głowę popiołem. Oby tylko nie skończyło się to na jednorazowych deklaracjach, lecz diametralnej zmianie podejścia do promowania produktów - nie można robić wszystkiego dla pieniędzy.

Julia Kostera przyznała się, że reklamowała szkodliwy produkt nieświadomie. Chciała się do tego odnieść już wcześniej, po pierwszym filmiku na jednym z kanałów commentery, ale zabroniła jej tego jej agencja. — Naciskała, żeby przemilczeć całą sprawę. Zapewniano mnie, że temat zostanie rozwiązany. Jednak nie został — dodała.

Ola Nowak na InstaStory próbowała się usprawiedliwić tym, że już w gimnazjum używała proszku z węglem aktywnym, ale nie wiedziała, że w ten sposób niszczy się szkliwo. Również Wersow wyznała, że używała tego specyfiku, ale też nie zauważyła negatywnych skutków. Biła się w pierś w krótkim oświadczeniu na Insta. „Z powodu zaistniałej sytuacji jest mi bardzo przykro i za to z tego miejsca chciałaby was przeprosić. Nigdy nie było moim zamiarem, aby ktokolwiek na tej współpracy ucierpiał” — napisała Wersow.

 class="wp-image-1792912"
Fot. www.instagram.com/wersow

Głos w tej sprawie zabrała też Natsu z Team X. Nie tylko przeprosiła za reklamowanie scamu, ale i zaprosiła poszkodowanych do wysyłania maili. Chciałaby im w jakiś sposób zrekompensować szkody.

Wardęga w ostrych słowach skrytykował polskie agencje zawiadujące influencerami i sieci partnerskie

Youtuber ma w planach nakręcenie długiego filmu na ten temat. Stanął w pewien sposób w obronie niektórych instagramerek, ale podkreślił, że wina leży po obu stronach.

Wardęga zaznaczył, że influencer też musi sprawdzać, co reklamuje. — Nie ma też tak, że wina jest tylko po stronie agencji — powiedział. Pokazał też maile od firm, które oferowały współpracę.

 class="wp-image-1792915"
Fot. www.instagram.com/stories/sawardega_wataha
REKLAMA

Pierwsze co się rzuca w oczy to łamana polszczyzna – wiadomości są tłumaczone na pałę w translatorze. Już wtedy powinna się zapalić agencjom lub twórcom żółta lampka, bo nie podchodzi się do nich w sposób profesjonalny.

* zdjęcie główne: screeny z www.instagram.com/stories/sawardega_wataha

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-10T20:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T15:13:20+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T14:10:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T11:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T10:16:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T09:14:55+02:00
Aktualizacja: 2025-07-10T09:02:11+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T20:21:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T18:12:38+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T15:44:44+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T15:02:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T14:18:05+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T14:10:16+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T13:07:04+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T12:50:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T12:03:41+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T11:29:09+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T10:25:20+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T09:01:13+02:00
Aktualizacja: 2025-07-09T08:05:03+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T16:33:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T14:57:54+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T14:03:36+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T13:16:48+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T11:59:44+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T11:23:51+02:00
Aktualizacja: 2025-07-08T11:07:47+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA